perjantai 9. huhtikuuta 2010

Takapää purkuun










Otettiin nyt sitten vuorostaan perä ilmaan. Takarenkaat pois, jarrut levälleen, tolpat,jouset pois, jne. Takana on myös levyjarrut, kuten tälläiseen sporttiseen kokoonpanoon kuuluu ollakin. jarrujen kunto oli huono. Sylinterit syöpyneet aika paljon. Männät lähtee irti kiertämällä, ellei ole jo ruostuneet liikaa.






Männät kunnostettiin (uusia ei tunnu olevan missään) sorvissa 80:llä ja 200:lla hiekkapaperilla hioen. Sorvausvaraa niihin ei jäänyt enään ollenkaan. Toivottavasti uudet kumit (jotka löytyi pitkän soittelun jälkeen Turun jarruosa oy:stä, aivan loistava kauppa!) ovat niin paksut, että sylinterin oheneminen ei haittaa. Jarrulevyjä ei saa uutena enään. Takaiskunvaimentimia ei maahantuojan (mitsuliike) mukaan enään tehdä edes japanissa. (?) Hyvällä tuurilla jonkun liikkeen vanhassa varastossa makaa vielä jotain.



Näin olikin, ja liike oli yllättäen Turun jarruosa taas.. :)






Itse perämurikka sisälti oikein hyvän näköiset öljyt, josta pääteltiin kunnon olevan hyvä. Eli tässä vaiheessa ei puututa perävälitykseen. Ajo sitten paljastaa sen kunnon. Nivelissäkään ei tuntunut kohtuutonta välystä. Remontoidaan sitten myöhemmin, mikäli tarve vaatii. Hitsattavaa ei ole onneksi paljoa. Mutta sekin vähä on hankalassa paikassa. Taka-akselin kiinituksien kohdat koriin ovat todella lahonneet. Tälläisenään tiukassa tilanteessa perä saattaisi lähteä eri suuntaan kuin kori..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti