lauantai 12. syyskuuta 2009

keulan pajotusta








Eka paikkakin on nyt hitsattu. Eli peltityöt on saatu alulleen. Hämmästyksen aiheutti etulokasuojien sisältö: siellä ei olut mitään. Pelkät sisälokasuojat vain paikallaan. Ilmanko etukaaret oli hieman velton oloiset.




Eturipustusta tutkiessa jousikuppi oli hieman huonossa vedossa. Täynnä hiekkaa ja sen sellaista, ruostunut puhki useasta kohdasta. paremman puutteessa hitsailin kasaan.






Uutta osaa tuli laiteltua paikalleen: Pyörän laakerit, jarrulevy, apusimpukka, alapallonivel, raidetangon pää, ja mikähän tuo yksi nivel on nimeltään, uusiksi kuitenkin. Jarrusylinteri oli hämmästyttävän hyvässä kunnossa. Ei minkäänlaista syöpymää. Niin, tuo mikä-se-nyt on nivelen kierre korkkasi asennettaessa. Motonetin laatuasia. Prkl. kierre on todellakin ohuempi siitä kohdalta, missä sokan reikä on. Ja minä laitoin rikan mutterin alle, kun ajattelin sen olevan hyvä siellä. Rikka nosti mutteria sen verran, jotta se osui kokolailla tuohon ohuempaan osaan, ja ihan kevyesti kiristäen alkoi sutimaan tyhjää. Vikaa oli myös mutterissa: aika väljästi tehty. Homma korjautui uudella mutterilla ja rikka välistä pois. Siis ei rikkoja pallonivelten muttereiden alle. rasvaa vaan. Sormi osoittaa syyllistä.




Tuossa vielä tilanne ennen, ja sitten jälkeen. Katsastuskelvottomia oli oikeastaan vain alapallonivel. Mutta oli tuo apusimpukkakin jo pikkuisen väljä. Entinen jarrulevykin oli ihan hyvä, lukuunottamatta paksua ruostepintaa. Vaihdan kuitenkin uutta, koska haluan auton olevan tudella hyvä ajaa. ja eikä tarvitse ehkäpä 10:neen vuoteen muuta kuin käydä hakemassa leima konttorilta..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti