tiistai 8. kesäkuuta 2010

Takajarrut







Takajarrut kävi läpi remontin. Levyt hiottiin suoraksi, sylinterit sai uudet kumit seurakseen. Käsijarrumekanismi on aika mielenkiintoinen: sylinterin läpi menee tanko, jossa automaattinen kehintä samassa. Jouduin tuumaamaan 3 tuntia kokoonpanon kanssa, jotta ymmärsin toiminnan ja sain osat oikeille paikoilleen. Tätä se on, kun ei itse pura, niin kasaaminen on vaikeaa. Lopunperin systeemi onkin yllättävän toimiva verrattuna vaikka volvon takajarruihin, jossa käsijarruna toimii levyn sisään laitetut pienet kengät. Jarrussa on siis rumpu käsijarrulle, ja levy käyttöjarrulle. Kuvassa käsijarrun palauttavat kuperat rikat kehintäruuvin ympärillä, jotka asetellaan vastakkain jousiefektin aikaansaamiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti