maanantai 14. kesäkuuta 2010

pikkuharmeja

Kyllä se on niin, että pitäisi kerralla aina onnistua.

Jarrunesteet sisään, ja jarrupoljinta painelemaan. ja se ei liiku kuin pari senttiä! Siis jokin on jumissa pääsylinterin sisällä. Ei kun pura taas jo kerran peruskorjattu pääsyltty. Toinen mäntä oli juuttunut niin kovaan, että ei tulut ollenkaan suosiollisesti ulos. Syy: Kasatessa perimmäinenmäntä oli väärässä kohdassa, ja sylinterin alapuolella oleva tasapäinen ruuvi oli porautunut mäntään muotoillen sen uusiksi. No, onneksikumit oli ehjät, koska niitä ei ole hyllyssä uusia.
Sitten laturin kiinike. Ihmettelin, kun koko roska heiluu kuin hullun mulli mielpuolen pellolla. reilun puolen tunnin etsinnän jälkeen totesin, että sopivaa holkkia ei ole missään. Tein ko. holkin kupariputkesta.






Ja paras: Selailin koneelta purkamiseen liittyviä kuvia. Yhdessä kuvassa oli irrallinen imusarja, joka oli tullut osahankintojen mukana. Siinä oli kiinni juuri se oikeanlainen termostaattikotelo! Eli minulla siis on jossain sellainen. 2,5 tunnin järjestelyn jälkeen se löytyi! Ja on nyt hienosti paikallaan kiiltelemässä. kerkesin jo aloittamaan uuden tekemisen, koska noita ei saa enään mistään.


Jäähdytysvesiletkutkin (uudet)löyti paikkansa. Ja akku. Joskin vanha akun kiinike oli aika rapea. tein uuden. Akunkengätkin vaihtui uusiin. Päävirtakaapelia, ei siis tuota paksua punaista, oli joku sorkkinut ja vaihdoin toisesta autosta alkuperäisen. Käsittääkseni päävirtajohdon alkuosassa on johtosulake, sellainen 5 cm pätkä johtoa, joka toimii sulakkeena. Tästä ei oel pitlä matka siihen, että kone on käynnissä. :)

Pissipojan säiliöitä oli hyllyllä 4 kpl. yhdessä oli merkkivalon anturi nesteen määrälle. Ja johtosarjasta löytyi johdotuskin valmiina. Töpseli vaan paikalleen. :) toivottavasti mittaristossa on merkkivalo tälle anturille. Jännä, kirja antaa johtokaaviossa vain 80- vuosimallille tuon vähäisen määrän merkkivalon. uudemmissa ei ole muka ollenkaan. Auto on -82:nen. Konehuone alkaa näyttämän jo kivalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti