sunnuntai 23. elokuuta 2009

Nyt on hommattu jo vähän materiaalia projektiin..

Tarkoitus on siis ostaa useampi huono sapporo, joista kasata yksi hyvä. Turbo olis ollut mahtava, mutta turbon papereita ei oikein tunnu löytyvän. Toisaalta autosta pitää tulla käyttövarma, ja turbomalleissa on tekniikkaa jo aika paljon. mm abs:tkin ja ruiskuhörhelöt. Päädyin kaasariversioon, koska se on yksinkertaisempi. Mitä enemmän tekniikkaa, sitä enemmän vikoja. Ja kun ollaan tekemisissä melkein 30 vuotta vanhojen juttujen kanssa, niin yksinkertainen on kaunista.. :) Ja saako enään mistään uutta pilkettä tuon ikäiseen ruiskuun.. ?

tuossapa kuvia ostoksista: Sapporo (galant sigma) GSR 1979, 150 €. Auto tuotu joskus rauhanturvareissulta. Nyttemmin aivan maatunut. Keula on onneksi ehjä. Tarkoitus on nimittäin ottaa tästä autosta tuo keulamaski ja valot. Ehkäpä jotakin muutakin. Jenkeissä tuota uudempaa koria (1980-) on tällä vanhalla (-79) maskilla ja tulpavaloilla. Mielestäni tämä on niin paljon kauniimpi kuin tuo uudempi. :)
Uudemmassa on vaan muita etuja: Erillistuettu perä, joka on paljon parempi ajaa. Tiedän, että auton saaja pitää hyvistä ajo-ominaisuuksista.

Vanhan mallin mittaristokin on oikeastaan tyylikkäämpi. Mutta saa nähdä, jaksaako sitä alkaa vaihtamaan uudempaan.Ja käykö se yleensäkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti